•  








  • BankAccount








Q.What are the main benefits of mobile banking?
Mobile banking offers you convenient, fast and easy access to your banking and financial services. This anywhere, anytime instant banking service is an efficient, unique and highly personalised service allowing you to always stay in control of your money.

Q.What are the services I can avail from Commercial Bank mobile banking?
You can:-
  • Check your bank accounts,
  • Monitor your credit card spend,
  • Pay your utility bills,
  • Transfer funds locally,
  • Remit money overseas,
  • Enquire and pay your QTel bills online,
  • Top-up and buy Qtel airtime vouchers online,
  • Pay merchant bills and
  • View all your transactions as and when they occur.
It gives you immediate access to your finances offering a safe and convenient personalized banking. It will work with any telecoms provider both locally and internationally.

Q. Is Commercial Bank Mobile Banking secure?
Since no sensitive personal or financial data is stored on the phone itself, Commercial Bank Mobile Banking is as safe as internet banking with added convenience of always being accessible.

Q. Who is eligible for this service?
Any Commercial Bank customer with:-
  • An active Commercial Bank account or credit card,
  • A mobile phone number registered with Commercial Bank

Q. How can I add or remove accounts from Commercial Bank Mobile Banking?
Through your Commercial Bank Internet Banking service, you will be able to add or remove accounts. You can even personalize the information as you would want it to appear on your mobile phone.

Q. I have entered the wrong MPIN and my account is locked. How do I unlock or reset my Commercial Bank Mobile Banking account?
If you have unsuccessfully or incorrectly entered your phone number and/or MPIN, you will eventually be locked out of the system for security reasons. If this happens, please contact our call centre on 4449 5888 or 4449 0000.

Q.Are my financial transactions secure?
Yes. Mobile banking is very secure as it employs the same security protocols for Internet Banking. Furthermore, no information is stored on your phone, which means your security is not compromised even if your phone is lost or stolen.

Q.What happens if I lose my phone?
As there is no financially sensitive information stored on the phone, nobody will be able to access your accounts without your unique login MPIN. We recommend that you never store your MPIN on the phone memory. We also recommend that in the event that your phone is lost or stolen, please change your MPIN immediately. Also, if you feel your MPIN has been compromised, you can immediately block access to your accounts by calling us on 4449 5888 or by using the block account service available through your Commercial Bank Internet Banking.

Q.Will I be charged to register for this service?
We do not currently charge a subscription fee for registering for Mobile banking.

Q.Can I use the service anytime and anywhere?
Commercial Bank Mobile Banking has been designed to give you secure access your banking and financial information instantly from anywhere in the world provided your phone is compatible and has access to the internet.

ما هي المزايا الرئيسية لخدمة الجوال المصرفية؟
تتيح لك خدمة الجوال المصرفية إمكانية النفاذ إلى الخدمات المالية التي ترغب فيها عن بُعد بسهولة وسرعة ويسر. وتُعتبر هذه الخدمة المصرفية الفورية وسيلة فعالة ومتميزة وشخصية إلى أبعد الحدود لإدارة أموالك والتحكّم بها.

ماهي الخدمات التي يمكنني الإستفادة منها عبر خدمة الجوال المصرفية؟
راجع حسابك البنكي، راقب الإنفاق من بطاقتك الائتمانية، أدفع فواتير الخدمات، حول الأموال محليا، أودع الأموال بالخارج، استعلم وادفع فواتير كيوتل على الإنترنت، عبأ/ واشتري قسائم كيوتل على الإنترنت، ادفع فواتير الخدمات واطلع على جميع معاملاتك في الحال. الخدمات المصرفية عبر الجوال تتيح لك الوصول الفوري إلى أموالك وتوفر لك بيئة مصرفية شخصية آمنة، وتعمل مع أي مزود اتصالات محلي أو دولي.
خلال الأشهر القليلة القادمة سوف يقوم البنك التجاري بتوسيع خدماته المصرفية عبر الجوال لتشمل المزيد من خدمات القيمة المضافة

هل خدمة الجوال المصرفية بالبنك التجاري آمنة؟
خدمة الجوال المصرفية آمنة تماماً كخدمة الإنترنت المصرفية، خصوصاً أنه ليست هناك أي بيانات مالية أو شخصية حساسة مخزنة على الهاتف ذاته. كما أنّها تتميّز بإمكانية النفاذ إليها بشكلٍ دائم.

من هو العميل المؤهل للاشتراك في هذه الخدمة؟
الاشتراك في الخدمة متاح إلى أي عميل للبنك التجاري بشرط أي يتوفر لديه:
• حساب فعّال في البنك التجاري أو بطاقة ائتمانية منه
• رقم هاتف جوال مسجل في البنك التجاري

كيف يتم إضافة أو حذف حسابات إلى خدمة الجوال المصرفية؟
تتيح لك خدمة الإنترنت المصرفية إمكانية الدخول إلى شاشة التفاصيل الخاصة بخدمة الجوال المصرفية لتحديث أو حذف الخدمات. وسوف أيضاً تكون قادراً على اختيار نوع المعلومات الشخصية التي ترغب في أن تظهر على هاتفك الجوال.

في حال تم حظر الدخول إلى الحساب بسبب إدخال رقم شخصي غير صحيح، كيف تتم إعادة خدمة الجوال المصرفية؟
في حال إدخالك للرقم الشخصي و/أو رقم الهاتف بشكل غير صحيح أو غير ناجح، سيقوم النظام بإخراجك تلقائياً وعدم السماح لك بالدخول لأسباب أمنية. وعند حدوث ذلك يرجى الاتصال بالبنك التجاري على الرقم 44495888 أو 44490000.

هل جميع المعاملات المالية آمنة؟
نعم، فخدمة الجوال المصرفية آمنة تماماً وكذلك جميع المعاملات المالية التي تتم من خلالها، ذلك أنّ البنك التجاري يتّبع فيها نفس البروتوكولات الأمنية الخاصة بخدمة الإنترنت المصرفية. كما أنه ليست هناك أية معلومات مخزّنة على الهاتف الجوال الخاص بك، مما يعني أنّ حسابك سيبقى آمناً حتى في حال فقدت هاتفك الجوال أو في حال تعرض للسرقة

ماذا سيحصل في حال فقدت هاتفي الجوال؟
بما أنّه ليس هناك أية بيانات مالية أو معلومات حساسة مخزنة على هاتفك الجوال، لن يتمكن أي شخص من دخول حساباتك طالما أنه لا يملك رقمك الشخصي المستخدَم، لذا ننصحك بعدم تخزين هذا الرقم أبداً على ذاكرة هاتفك الجوال. كما ننصحك بأن تغيّر الرقم الشخصي المستخدَم مباشرةً في حال فقدت هاتفك الجوال أو في حال تعرض للسرقة. وإذا راودتك شكوك بأنّ رقمك الشخصي أصبح مكشوفاً لشخصٍ ما، يمكنك عندها حظر الدخول إلى جميع حساباتك عبر الاتصال بنا على الرقم 5888 4449 أو استخدام خدمة حظر الدخول إلى الحسابات، وهي متوفرة في خدمة الإنترنت المصرفية.

هل يتم تقاضي أية رسوم لقاء التسجيل في هذه الخدمة؟
ليست هناك أية رسوم لقاء تسجيلك في خدمة الجوال المصرفية في الوقت الحالي.

هل يمكنني استخدام خدمة الجوال المصرفية في أي وقت ومكان؟
خدمة الجوال المصرفية مصممة لتتيح لك إمكانية النفاذ بشكل آمن وفوري إلى بياناتك المالية من أي مكان في العالم، شرط أن يكون هاتفك الجوال متوافقاً مع الخدمة ومهيّأ للاتصال بشبكة الإنترنت.















 

(QAR)

(QAR)














EC03: Kindly check your GPRS setting &or call our call centre 974-44490000 for
assistance. We apologize for
the inconvenience caused.

EC03: يرجى اختبار حزمة الراديو العامة جي بي آ ر (97444490000) إس و/ أو اتصل بمركز الاتصال للمساعدة. ونأسف على الإزعاج












...